doorgroeien

mijn nagels en mijn haren groeien door
terwijl ik rustig op een bankje zit
tussen het pad en het water

de wind verstrooit de stralen van de zon
en het hakkelende zingen van het carillon
de tijd verstrijkt en het wordt later

vroeger wou ik dat het later werd
het kon alleen maar beter worden
(ik kon dan als ik wou mijn haren laten groeien)

een jonge hond loopt zichtbaar te genieten
en achter vlinders aan en ballen en de meisjes
staan gezellig bij elkaar en likken aan hun ijsjes

de tijd liet zich niet dwingen, hij kon niet anders
gestaag dezelfde richting dag na dag
terwijl mijn nagels groeiden en mijn haren

de nagelbijter van weleer is er niet meer
het haar dat altijd groeide werd steeds minder
maar het is later en het is wel goed, zo

het wordt langzaamaan stiller in het park
terwijl ik rustig op het bankje zit
en mijn nagels en mijn haren groeien

2 opmerkingen: